Och vad händer här då?

SAND 7531 Sorrel Kjolar

Ja kanske inte så mycket. Eller jo, det händer väl nåt varje dag, men det är ju väldigt mycket vardagsliv just nu. Vi har träffat gamla vänner som också flyttat från Dalarna, för många år sedan. Nu passade det med en visit för dem och vi kunde stanna till över natten. VI fick en fantastisk … Mer Och vad händer här då?

Dalahelg med vänner och familj

SAND Up In The Sky Iver Ögrönlar

Dalarna är fint, men det är nästan så att jag uppskattar det mera nu sedan vi flyttat härifrån. Man är väl lite hemmablind. Det gäller väl oavsett vart man bor, antar jag. Men det är trevligt att återvända emellanåt. Den här gången passade det bra att träffa gamla goda vänner, på torsdagskvällen. Vi hade mycket … Mer Dalahelg med vänner och familj

Tomtens kalkbrott

Vi som kommer uppifrån Dalarna är ju lite vana med konserter i stenbrott. Då tänker jag på Dalhalla utanför Rättvik. Igår besökte vi ett kalkbrott strax utanför Falköping. Här hade vi bokat biljetter till en helkväll. Först ett par timmar med Johan Boding och Late Night Queen choir. Helt fantastiskt. Vi hade tur med vädret … Samsøe & Samsøe Kimmy jacket 10661 Ytterkläder

Först Jönköping sedan Mullsjö

När vi lämnade Östkusten hade vi kikat på en ställplats inte så långt från Tenhult. Men när vi kom dit bestämde vi oss att inte stanna. Det kändes inte bra helt enkelt. Ensamt på ett gärde, med flera gamla husvagnar bredvid som var uppställda. Vi for istället till Jönköping och Oset. På denna grusplan sov … Mer Först Jönköping sedan Mullsjö

First Camp Oknö

När vi lämnade Timmernabben i tisdags åkte vi bara en kort bit. Till Mönsterås och First Camp Oknö. Bakgrunden till det är, att vi på mässan Husvagn Husbil på Elmia i fjol höst, köpte campingbiljetter för 100 kr natten. Vi fick alltså bo på någon First Camp-camping under vissa tider för 100 kr/natten. Vi köpte … Mer First Camp Oknö

Gamla repriser

Scotch & Soda Celebration pants Byxor

I fredags gjorde jag sista arbetsdagen för denna gång. Jag har ju varit semestervikarie I 5 veckor men nu är det slut. Det var har varit trevligt att träffa gamla kollegor, men det känns ganska sent att slippa vara med som de förändringar som väntar dem till hösten. Vi åkte istället till Öland. Där har … Mer Gamla repriser

Reseplanering

Över helgen hamnade vi återigen på en högst charmig plats. Det låter inget vidare med trafikverkets rastplats, men här vid Nästången (några km från Österbymo) trivs vi riktigt bra. Inga faciliteter förstås. Jo en toalett, men vi har ju allt vi behöver i husbilen. När vi kom igår var det 6 husbilar här, så det … Mer Reseplanering

Samsøe & Samsøe NOBEL STRIPE - Långärmad tröja - grön jolly Vackra billiga damkläder

Klimatet. Det är nånting som är på ”allas” läppar nuförtiden. Jag tror inte det går en dag utan att vi får höra nåt om detta på nyheterna. Stormar. Tromber. Skyfall. Extrem hetta. Bränder. Listan fylls på hela tiden. Om detta nu beror på mänskligheten eller om det är jordens egna cykel som återkommer tänker jag … Samsøe & Samsøe Pamela skirt 9895 Kjolar

Slappardag på Torpön

Vi tog det lungt i morse. Äntligen har jag sovit riktigt gott Men så är det ju i husbilen. En sover (nästan) alltid riktigt gott. Frukost ute. Bad. Solsken. Värme. Bad igen. Bra bok. Vi flyttade oss lite i sidled, när vi blev själva på ställplatsen. Vi står därför ”närmast” sjön. Sedan fick vi sällskap … Mer Slappardag på Torpön